Format – 2000 pkt

Harmonogram turnieju:
Sobota
9:15 – 10:00 Zapisy
10:00 – 13:00 I bitwa
13:00 – 13:45 Przerwa obiadowa
13:45 -16:30 II bitwa
16:40 – 19:30 III bitwa

Niedziela – gracze proszeni są o pojawienie się przy stołach o 8:40, jeżeli kogoś nie będzie to zmieniamy pary (osoby nieobecne otrzymują 0 punktów)
8:45 – 11:30 IV bitwa
11:40 – 14:40 V bitwa
15:00 Wręczenie nagród

 

1. BUDOWA ARMII:
– 2000pkt
– max 3 detachmenty
– armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play
– formacje dostępne (max 1 formacja na gracza, można zmieniać przed grą, musi być wypisana na rozpisce)
– trzeba korzystać z keyword podanych w kodexie/indexie, bez możliwości nazywania na poziomie rozpiski swojej „chapter/nazwy/ordo/house, itp.”
Dopuszczone są:
– Wszystkie oficjalne, aktualne kodeksy i suplementy opublikowane przez GW
– Nalezy korzystać z najnowszych zasad do swojej armii (kodeksy nadpisują indeksy)
-Forge World- niedopuszczony

2.ZASADY OGÓLNE
– Obowiązują zasady 8 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ’ów ze strony GW, CA i innych dokumentów
– moce i warlord traity wyznaczamy wg rulebooka (tj. można wybrać lub losować)
– karty Maelstrom – wg podręcznika/codexu z tą różnicą, że zamieniamy D3VP na 2VP
– maksymalnie można zrobić 3 karty na turę
– zagramy na stołach 72×48 cali
– obowiązują zasady Acceptable Casualties oraz Refined Strategies
– Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
– Tereny na stołach ustawiają sędziowie
– Ściany na parterze ruin traktujemy tak jakby nie miały otworów i zasłaniają LoS
– Lasy dają cover ale nie zasłaniają modelu (model musi nadal wpełni znajdować się w obrębie lasu)
– Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
– Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
– Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
– Sędzie nie musi znać/pamiętać wszystkich zasad, statystyk, FAQ-ów, więc jeżeli ktoś się nie zgadza, to trzeba przedstawić zapisy popierające daną tezę, jeżeli w czasie turnieju lub później okaże się, że interpretacja jest zła, bo np. była w FAQ-u itp. to mogą być przydzielane karne albo inne konsekwencje
– Każdy musi znać/mieć FAQ-a ogólnego i do swojej armii
– Jeżeli jakaś zasada nie ma jeszcze interpretacji to najlepiej się o nią dopytać, aby potem nie było problemów
– Przed grą możesz (nie musisz) odrzucić do 6 kart
– Możesz odrzucić 6 kart, albo i mniej (czyli mniej też można odrzucić)
– W trakcie gry nie można automatycznie odrzucić karty, której nie da się zrobić
– Można na koniec każdej swojej tury odrzucić jedną kartę
3. PUNKTACJA BITEW:

Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy – co 1 KP różnicy – 1VP (do max 6)
b) Maelstrom of War – zgodnie z zasadami misji
c) Tactical Objectives
d) First Strike, Linebreaker, Slay the Warlord

Gramy na karty Tactical Objectives wydane przez GW z tą różnicą, że D3VP zamieniamy na 2VP.

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:
Różnica VP……………….wynik bitwy
0 ………………………..10 – 10
1-2 …………………….. 11 – 9
3-4 ………………………12 – 8
5-6 …………………….. 13 – 7
7-8 ………………………14 – 6
9-10 ……………………..15 – 5
11-12 …………………… 16 – 4
13-14 …………………… 17 – 3
15-16 …………………….18 – 2
17-18 …………………….19 – 1
19+ ………………………20 – 0
Bye to 12 pkt, przysługuje tylko jeżeli jest nieparzysta liczba graczy, tylko dla ostatniej osoby.

4. KOLEJNOŚĆ AKCJI PRZED BITWĄ:

1. Roll off for who places first objective
2. The player winning the roll off now selects his warlord trait. His opponent then does the same
3. The player having won the roll off chooses his psychic powers. His opponent then does the same
4. The player having won the roll off chooses if he will spend CP’s for stratagems. His opponent then does the same.
5. Start placing objectives
6. Roll off for who chooses sides
7. Whoever did not chose side starts to deploy his entire army
8. Opponent then deploys army
9. Player who deployed first decides if he will take first turn or not
10. Roll to seize the initiative in case first turn was chosen
11. Pre-game deployment
12. Players announce their remaining available command points and clearly mark this somewhere for their
opponent to keep track of during the game. Players remove their Refined Strategy cards and bar them on the scoring sheet
13. Start the first battle round
5. MISJE:
Wszystkie misje z nowego Chapter Approved 2018 – Maelstom of War
a)Misja I: Strategic Gamble, wystawienie: Vanguard Strike
a)Misja II: Scars of Battle, wystawienie: Search and Destroy
a)Misja III: Decapitation Strike, wystawienie: Dawn of War
a)Misja IV: Visions Of Victory, wystawienie: Hammer and Anvil
a)Misja V: Tactical Cascade, wystawienie: Front-Line Assault

6. OCENA HOBBYSTYCZNA:

-armia pomalowana w 50% – 1pkt
-armia pomalowana w 100% – 3pkt
-wszystkie modele mają zrobione podstawki – 1pkt
-gracz posiada kodeks(kodeksy) armii, miarkę i kości – 1pkt

 

Zapisy na turniej oraz udzielanie szczegółowych informacji:

– email gnomicon2019@gmail.com
Prosimy o przesyłanie maili z tytułem Turniej WH40K oraz z poniższymi onformacjami:
Imię, nazwisko, nick (opcjonalnie) oraz przesłać potwierdzenie przelewu wpisowego (lub informację o płatności na miejscu w dniu turnieju) UWAGA! W przypadku płatności na miejscu w dniu turnieju wpisowe wynosi 50 PLN!

Wpisowe: 40 PLN Prosimy przesyłać na konto:

GNOMICON 51 1140 2004 0000 3602 5085 5604