GNOMICON 2020

Orcze Gniazdo Sigmara v2

You will find full rulepack in English HERE

Link do wypasionej wersji na Dropbox TUTAJ 🙂

Data: 29-31 Maja 2020

Lokalizacja: „Orle Gniazdo”, Szczyrk
Zakwaterowanie dostępne w hotelu na miejscu. Szczegóły o pakietach znajdziecie tutaj: http://gnomicon.eu/lokalizacja/

Zapisy:

Zapisy prosimy przesyłać mailem na adres: gnomicon2020@gmail.com z tytułem: [Turniej AoS Gnomicon]. Prosimy by wszelka korespondencja dotycząca AoS zawierała taki tytuł, w celu poprawnej identyfikacji.

W mailu prosimy podać:
Imię, nazwisko, nick (opcjonalnie) oraz przesłać potwierdzenie przelewu wpisowego (lub informację o płatności na miejscu w dniu turnieju – wpisowe jednak będzie wyższe)

Wpisowe: 40 PLN
Prosimy przesyłać na konto: GNOMICON 51 1140 2004 0000 3602 5085 5604

Znajdziesz nas na fb: Gnomicon oraz na Stronie internetowej

Zasady turnieju

Format: 2000 pkt – Battlehost Stoły: 72×48”

Obowiązują wszystkie zasady i publikacje do 09.05.2019 jednakże te, które nie otrzymają FAQ do terminu wysłania rozpisek nie mogą brać udziału w turnieju.

Termin zgłaszania rozpisek: 16.05.2019 23:59

Rozpiski należy wysłać w formacie .txt, używając Warscroll Builder’a

Nie będą używane Realmscape Features, oraz nie korzystamy z czarów z realmów. Artefakty z realmów, oraz endless spelle dozwolone.

Timetable:

Sobota:
8:00 – 8:45 zapisy
09:00 – 12:00 pierwsza bitwa
<przerwa obiadowa>
13:00 – 16:00 druga bitwa
16:30 – 19:30 trzecia bitwa

Niedziela

08:30 – 11:30 czwarta bitwa
11:45 – 14:45 piąta bitwa
15:00 – ogłoszenie wyników i rozdanie nagród

Punktacja

Malowanie:

0-7 TP = Malowanie armii, w zależności od jakości i ilości pomalowanych modeli. Nie wymagamy Golden Demona, ale trzy kolory to zazwyczaj za mało.

0-2 TP = Podstawki
0-2 TP = WYSIWYG

0-2 TP = Rozróżnione oddziały.

Obowiązuje zakaz proxy! Wszelkie konwersje, oraz nieoryginalne modele, należy zgłosić do organizatora, aby otrzymać zgodę na ich używanie. Niezaakceptowane modele, mogą zostać zdjęte ze stołu przez sędziego, oraz liczone jako slain. Ewentualny summoning wlicza się do hobby score.

Scenariusze:

17TP = Major Win.
12TP = Minor Win.
8TP = Draw.
6TP = Minor Loss.
0 TP = Major Loss.

Misje poboczne:
Kingslayer: zabicie wrogiego generała.

Behind Enemy Lines: Na koniec gry posiadasz swoją jednostkę wholly within w strefie wystawiania przeciwnika.

Slaughterer: dla gracza który zabije więcej jednostek wroga.

Extra punkt może zdobyć tylko 1 gracz, czyli jeżeli obaj gracze stracą generała, otrzymują 0 pts.

Na karcie wyników wpisujemy duże punkty, zgodnie z wynikiem scenariusza, misje poboczne, oraz zdobyte punkty za zniszczone w pełni oddziały (Kill Points). Jednostki przyzwane również liczą się do KP.

Zabicie wszystkich modeli przeciwnika (tzw „zestołowanie”) daje pełne 2000 KP niezależnie od ilości punktów w rozpisce. KP za endless spell’e liczymy do „zabitych” jeżeli został przynajmniej raz zdispellować, lub zniknął ze stołu (pendulum). Dotyczy to również ‘endless prayers’ Khorne oraz Fyre.

Nie można zdobyć więcej niż 2000 KP

W wypadku sytuacji gdzie gracze wpisują sobie wzajemnie po 2000 zdobytych KP, sędzia będzie weryfikował czy taka sytuacja była w ogóle możliwa (możliwości summoningu, etc.). W wypadku wykrycia ‘umówienia się’, sędzia może wpisać graczą 0KP za daną bitwę.

Dodatkowe punkty:

10 TP = Poprawnie przygotowana rozpiska przesłana w terminie do organizatora. Rozpiski które będą zawierały błędy, otrzymają 0TP.

5 TP = Własne kostki, miarki, znaczniki, battletome, FAQ.

Scenariusze

Better Part of Valour

Major Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę co najmniej 8 punktów

Minor Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę punktową (mniejszą niż 8)

Draw – Jeżeli obaj gracze mają taką samą ilość punktów

Focal Points

Major Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę co najmniej 7 punktów

Minor Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę punktową (mniejszą niż 7)

Draw – Jeżeli obaj gracze mają taką samą ilość punktów

Places of Arcane Power

Major Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę co najmniej 5 punktów.

Minor Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę punktową mniejszą niż 5.

Draw – Jeżeli obaj gracze mają taką samą ilość punktów.

Total Conquest

Major Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę co najmniej 5 punktów.

Minor Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę punktową mniejszą niż 5.

Draw – Jeżeli obaj gracze mają taką samą ilość punktów.

Battle for the Pass

Major Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę co najmniej 9 punktów.

Minor Victory – Dla gracza, który na koniec bitwy posiada przewagę punktową mniejszą niż 9.

Draw – Jeżeli obaj gracze mają taką samą ilość punktów.

House Rules

  • Zasięg mierzymy od podstawki do podstawki, jeżeli modele nie są na tej samej płaszczyźnie to mierzymy odległość traktując modele jako bryły – od podstawki do głowy lub torsu, zależy co jest wyżej na modelu. Skrzydła, ręce i bronie się nie liczą do wyznaczania “line of sight”.

  • Dodatkowo podstawka nie może zapewniać graczowi nieuczciwej przewagi lub wprowadzać zamieszania podczas rozgrywki. Na przykład: ułatwienie/utrudnianie wyznaczania widoczności.

  • Wyniki należy zgłosić najpóźniej 10 minut po zakończeniu rundy, w przeciwnym wypadku obaj gracze otrzymują 0 punktów.

  • Bone-tithe nexus wystawiamy 1” od innych terenów, oraz 3” od objective’ów. Prosimy o nie usuwanie ze stołów terenów ustawionych przez organizatora. Można przesunąć tereny do 3”, by ułatwić ustawienie Nexusa za zgodą przeciwnika.

  • Modele nie mogą kończyć ruchu ‘w powietrzu’, czyli w miejscu w którym samodzielnie nie są w stanie ustać. Jeżeli model chce się wspinać, ale wartość ruchu nie pozwala mu wejść na górę by ustać, wtedy model musi zatrzymać się przed ścianką. Nie można skończyć ruchu w połowie wspinaczki.

  • Specjalne zasady terenów będą rozlosowane przez organizatora przed rozpoczęciem turnieju.

  • Sędzia ma prawo ukarać gracza karnymi punktami wedle uznania, za próby oszustwa, niesportowe zachowanie, lub szeroko pojętą toksyczność.