Operacja Schloss Adler IV – „2×262 Mont Ormel”

Termin: 18 – 19 maja 2019 r.
Miejsce: Szczyrk, Ośrodek Konferencyjno-Rekreacyjny „Orle Gniazdo”
Liczba miejsc: 12-24

Zgłoszenia, zapytania: oscar_flamberg@poczta.onet.pl

Wpisowe: 30 PLN (opłaty za salę, bony nagrodowe, puchary)
Prosimy przesyłać na konto:

GNOMICON 51 1140 2004 0000 3602 5085 5604  

(w tytule należy wpisać GNOMICON BA IMIĘ NAZWISKO)

Potwierdzenia przelewu z wyraźnym tytułem wpłaty prosimy przesyłać na adres mailowy oscar_flamberg@poczta.onet.pl do dnia 15 maja!

UWAGA! W przypadku płatności na miejscu w dniu turnieju wpisowe wynosi 35 PLN!

Plan rozgrywek:

Turniej BA „2×262 Mont Ormel” obejmuje 3 bitwy wg schematu:

Sobota – 2 x 1000 punktów, 1 x 1500 punktów (tury 1-3)

Niedziela – 1 x 1500 punktów (tury 4-7)

Bitwy sobotnie na 1000 punktów rozegrane zostaną na stołach o wymiarach 72 x 48”.

Zachęcamy graczy do łączenia się w koalicje i rozegrania trzeciej bitwy systemem dwóch na dwóch lub trzech na trzech. Wówczas pierwsza część wielkiej bitwy zostanie rozegrana w sobotnie popołudnie, druga w niedzielę przed obiadem. Zsumowane punkty zdobyte w grach indywidualnych oraz grze zespołowej (uśrednione punkty zwycięstwa zdobyte łącznie przez drużynę) pozwolą wyłonić zwycięzcę turnieju, który otrzyma pamiątkowy puchar.

Bitwy koalicyjne zostaną rozegrane na połączonych stołach o wymiarach 72 x 96”.

Każda bitwa będzie parowana systemem Oś vs Alianci, a w razie niemożności takiego dostawienia sędzia będzie się kierował zasadą nie parowania graczy z jednego klubu.

W dwóch pierwszych bitwach można będzie zdobyć maksymalnie 10 punktów (5 za realizację założeń scenariusza + 5 za zniszczenie oddziałów przeciwnika). W trzeciej bitwie można będzie zdobyć 15 punktów (5 za scenariusz + 10 za zniszczenia – punktowane wyżej będą oddziały i pojazdy wyższej klasy, np. piechota weteranów lub pojazd z pancerzem 10).

Wymagania wobec graczy:

Obowiązuje wymóg w całości pomalowanej armii i pełnej zgodności figurek z wykupionym wyposażeniem oraz przedstawienia przed bitwą czytelnej i kompletnej rozpiski swojego plutonu. Delikatnie przypominamy, że każdy gracz powinien posiadać ze sobą kości rozkazów, miarkę, kostki, pin-markery oraz używane wzorniki a także worek do losowania kostek.

Kompozycja armii jest propozycją połączenia klimatycznego grania selektorami (2 katiusze + 2 ciężkie moździerze) z powergamerskim graniem na plutonie wzmocnionym (3 razy ampulomet + OT-34/85). Zatem wybieramy najpierw selektor (np. Seelow Heights), a następnie z dozwolonych w nim jednostek komponujemy pluton wzmocniony używając jedynie tych slotów, które są w nim dostępne (tj. 5 drużyn piechoty, 1 czołgu, 1 moździerza itp.). W ten sposób gracze tworzą rozpiskę o wartości 1000 punktów z dowolną ilością kości. Rozpiską tą stoczą dwie pierwsze bitwy turnieju.

Oprócz standardowej rozpiski na 1000 punktów każdy z graczy przygotowuje rozpiskę o wartości 1500 punktów (w składzie 1-2 plutony) skonstruowaną w oparciu o jeden z poniższych schematów:

Pluton pancerny – standardowe złożenie zgodnie z zasadami TANK PLATOON

Pancerny pluton rozpoznawczy – zgodnie z zasadami TANK PLATOON z następującymi ograniczeniami:

– żaden z pojazdów nie posiada pancerza większego niż 8

– maksymalnie średnie działa przeciwpancerne lub lekkie haubice zarówno na uzbrojeniu pojazdów jak i w slocie artylerii

– co najmniej 2 pojazdy rozpoznawcze na 1 pojazd wsparcia w slotach pojazdów pancernych

– lekkie transportery opancerzone zabierające maksymalnie 8 żołnierzy, open topped mogą wykupić zasadę „recce” za 10 punktów nie tracąc właściwości transportowych (za podręcznikiem Forteca Budapeszt)

Bateria artylerii – zgodnie z zasadami opisanymi poniżej:

1 podporucznik lub porucznik*

2 działa artyleryjskie (ppanc, artylerii polowej, przeciwlotniczej lub samobieżnej**)

ponadto:

Headquarters

    1. kapitan lub major

    1. medyk

    1. wysunięty obserwator (lotniczy lub artyleryjski)

    1. kapelan

    1. oficer wywiadowczy

Piechota

0-3 drużyny piechoty

    1. średnie karabiny maszynowe

    1. zespół przeciwpancerny

    1. moździerz lekki lub średni

    1. zespół snajperski

Artyleria

    1. działa artyleryjskie

Pojazdy pancerne i rozpoznawcze

    1. pojazd

Transportery i ciągniki

0-1 dla każdego działa i drużyny piechoty

* dowódca baterii jest doświadczonym artylerzystą, który w razie potrzeby może zastąpić wybitą obsługę działa, lub przyłączyć się do obsługi niekompletnej

** pancerz maksymalnie 8, open topped lub softskin, lekka – ciężka haubica do strzelania pośredniego

Pluton zmechanizowany – tworzony zgodnie z zasadami SELEKTOR/PLUTON WZMOCNIONY opisanymi wyżej z zachowaniem zasady, że 100% stanu jest transportowane, podwożone lub posiada własne środki transportu (rowery, motocykle, konie).

Pluton piechoty – tworzony zgodnie z zasadami SELEKTOR/PLUTON WZMOCNIONY.

UWAGA! Plutony zmechanizowany i piechoty mogą posiadać podwójny slot pojazdów pancernych, rozpoznawczych lub artylerii w ramach limitu 1500 punktów.

Scenariusze:

Do każdego stołu przypisany będzie indywidualny scenariusz dostosowany do ustawienia terenu.

W trzeciej bitwie scenariusz będzie dotyczył oblężenia wzgórza 262 Mont Ormel, czyli tzw. Maczugi.

Co tydzień aż do maja publikowany będzie wraz ze zdjęciem przygotowanego stołu kolejny scenariusz, zatem zapraszamy do systematycznego obserwowania strony wydarzenia oraz przesyłania uwag i zgłoszeń.